Szkolenia

SPIS TREŚCI

W dniach 27-29.11.2015r. rozpoczął się Podstawowy Kurs Psychoterapii Pozytywnej Edycja V

1 pozytywna 1

Coraz większą popularność zyskuje rozwijający się w Polsce nurt Terapii Pozytywnej
Poniżej zamieszczamy ciekawy wywiad z jednym z czołowych przedstawicieli Psychoterapii Pozytywnej z dr Arno Remmersem

link do wywiadu...

Psychoterapia pozytywna jest młodą modalnością rozwijającą się dynamicznie na wszystkich kontynentach.

Instytuty i centra szkoleniowe uczące tego podejścia powstają obecnie w Chinach i w Australii.

Twórcą i popularyzatorem psychoterapii pozytywnej był prof. Nossrat Peseschkian (1933-2010), klinicysta, psychiatra, neurolog i psychosomatyk.

Pochodził on z Iranu a żył i pracował w Niemczech, w Wiesbaden.

prof. Nossrat Peseschkian

Jego zdaniem zaburzenia psychiczne i psychosomatyczne, należy interpretować jako nieświadome dążenie do osobistego rozwoju i równowagi psychicznej. Celem terapii jest pobudzić drzemiące w pacjencie naturalne mechanizmy uzdrawiające i przywrócić jego równowagę życiową (Model Równowagi Życiowej).

Opisywana metoda odwołuje się do transkulturowej koncepcji człowieka i jest unikatowym połączeniem mądrości Wschodu i Zachodu. Łączy ona w sobie intuicję i wyobraźnię Orientu i wiedzę empiryczną Okcydentu.

PP jako podejście krótkoterminowe integruję psychoterapię humanistyczną z psychodynamiczną.

Kurs jest organizowany przez Wrocławskie Centrum Psychoterapii Pozytywnej (WCPP) pod patronatem Światowego Stowarzyszenia Psychoterapii Pozytywnej (WAPP) i prowadzony przez międzynarodowych trenerów.

Kurs przeznaczony jest dla:

  • psychologów,
  • lekarzy,
  • psychoterapeutów,
  • pedagogów,
  • rehabilitantów;
  • innych specjalistów z obszaru zdrowia, pomocy psychologicznej, oświaty, edukacji,
  • studentów ostatnich lat wspomnianych kierunków studiów.

Kurs podstawowy trwa rok i obejmuje cztery zjazdy.

Zjazd pierwszy to seminarium trzydniowe. Zjazdy od drugiego do czwartego stanowią seminarium trzydniowe + jeden dzień interwizji.

Interwizja służy pogłębieniu własnego doświadczenia w stosowaniu narzędzi psychoterapii pozytywnej w praktyce terapeutycznej.

Ukończenie poziomu podstawowego PP pozwala uzyskać międzynarodowy certyfikat Konsultant Psychoterapii Pozytywnej, wydanym przez Światowe Towarzystwo Psychoterapii Pozytywnej. Opłata związana z uzyskaniem certyfikatu wynosi 100 Euro.

Godziny kursu:
• seminaria (teoria, praktyka, doświadczenia własne) - 120 godzin
• prace domowe – 80 godzin
• grupy interwizyjne – 30 godzin
• studiowanie literatury - 40 godzin
• pisemna praca końcowa (5 stron) obejmująca opis własnych zmian w psychoterapii pozytywnej w oparciu na rekomendowanej literaturze – 10 godzin
• egzamin ustny (obejmuje pracę pisemną, pytania teoretyczne, studium przypadku).

Terminy zjazdów:

27-29.11.2015 Roman Ciesielski

22-24.01.2016 Gabriela Hum + interwizja 21.01.2016 Patrycja Badecka

18-20.03.2016 Gabriela Hum + interwizja 17.03.2016 Patrycja Badecka

13-15.05.2016 Roman Ciesielski + interwizja 12.05.2016 Patrycja Badecka

Koszt udziału w pierwszym zjeździe trzydniowym: 980zł

Koszt udziału w pozostałych zjazdach czterodniowych: 1180zł

Cena jest uzależniona od kursu Euro i może ulec zmianie.

Warsztaty będą tłumaczone na język polski.

Zgłoszenia uczestnictwa w Podyplomowym Kursie Psychoterapii Pozytywnej przyjmowane będą w sekretariacie, drogą mailową na adres: biuro@k-i-p.pl lub telefonicznie.

Miejsce szkolenia oraz kontakt:

KATOWICKI INSTYTUT PSYCHOTERAPII
40-708 Katowice, ul. Franciszkańska 25
tel./ fax (032) 25-24-517
e-mail:biuro@k-i-p.pl

ATRAKCYJNOŚĆ PSYCHOTERAPII POZYTYWNEJ

1. PROSTOSTA PP jest przyjazna dla klientów. Opisuje ona swoją teorię prostym, zrozumiałym językiem. Język ten jest łatwo przyswajalny zarówno dla terapeutów, jak i klientów.

2. PODEJŚCIE HOLISTYCZNE Koncepcji PP zakłada, że człowiek posiada w sobie nie tylko podatność na choroby ale potencjał do zdrowienia i rozwoju. Zadaniem terapii jest uruchamiać i wzmacniać aktywności prozdrowotne klientów.

3. STRATEGICZNOŚĆ Pacjent jest aktywnie wspierany przez terapeutę w rozwijaniu strategii samodzielnego radzenia sobie oraz uruchamianiu zasobów związanych z procesem zdrowienia. Proces strategicznej zmiany opisywany jest za pomocą pięciu etapów.

4. TRANSKULTUROWOŚĆ Teoria PP opisuje uniwersalne ludzkie konflikty niezależnie od rasy i kultury. W praktyce terapeutycznej PP odnosi się do przypowieści, alegorii, baśni i anegdot z różnych obszarów kulturowych.

5. INTEGRACYJNOŚĆ PP odwołuje się do własnej metateorii odnośnie diagnozy, opisu procesu i relacji terapeutycznej. Jednocześnie asymiluje ona różnorodne techniki terapeutyczne z innych podejść terapeutycznych (poznawcze, humanistyczne i psychodynamiczne).

6. KRÓTKOTERMINOWOŚĆ. Średnia ilość sesji w PP wynosi 25.

7. SKUTECZNOŚĆ. PP potwierdziła swoją efektywność leczenia, jak i jego trwałość po upływie 5 lat od zakończenia terapii.
8. RÓWNOWAGA PP uczy nie tylko jak leczyć zaburzenia ale co należy czynić, żeby żyć szczęśliwie i zdrowo. Odwołuje się ona do modelu równowagi życiowej.

 

Nazywane niegrzecznymi...

Dzieci słyszące, które jednak nie usłyszą, co mówi nauczyciel, bo dla nich wszystkie bodźce słuchowe są równoważne. Nie różnicujące wzrokowo szczegółu i zarysu, figury i tła. Tracące orientację między szatnią, a klasą, zagubione w chaosie czasu i przestrzeni. Pełne uogólnionego lęku, reagują pobudliwością i ucieczką na obecność innych dzieci, przebywają nieustannie w pobliżu dorosłych. Chłopcy i dziewczynki nie umiejące przekroczyć linii środka, nie rozumiejące sekwencji, unikające lecącej w ich stronę piłki. Dzieci o minimalnych zdolnościach koncentracji i koordynacji, wiercące się nieustannie, zmieniające pozycje w ławce. Nie pamiętające o miejscach i obowiązkach. Dzieci wciąż chodzące na palcach, moczące się, z językiem na brodzie podczas pisania… Nie umiejące się zatrzymać ruchowo, werbalnie i emocjonalnie… Dzieci powolne, usztywnione, nieskoordynowane.

Nazywane niegrzecznymi, niezdarnymi, pośpieszane, wyśmiane, często upokarzane. Porównywane boleśnie z dziećmi o innych możliwościach – przez nas, dorosłych, nieświadomych często, że to nie ich niegrzeczność lecz nierozpoznane i niezdiagnozowane problemy dzieci, które chciałyby polecieć, lecz bez naszej pomocy i wsparcia – nie potrafią...

Program:

1. Prawidłowe odruchy neurologiczne dziecka po urodzeniu. Definicja, opis, podział, kolejność, czas trwania.

2. Znaczenie ruchu oraz stymulacji przedsionkowej dla rozwoju mózgu i możliwości dziecka.

3. Odruchy przetrwałe i ich wpływ na zakłócenia rozwojowe oraz deficyty dziecka.

4. Właściwa diagnoza dziecka. Testy odruchów aktywnych.

5. Możliwości terapii i pomocy dziecku małemu oraz dziecku w wieku szkolnym. Literatura, miejsca, szkolenia.

Prowadząca: Katarzyna Wnęk- Joniec.
nazywane niegrzecznymi

Warsztat adresowany jest do:

  • psychologów

  • pedagogów

  • lekarzy

  • pielęgniarek

  • oraz osób, które na co dzień towarzyszą i wspierają w rozwoju dzieci oraz młodzież.

    Termin: 18-19.03.2016
    Czas trwania warsztatu: 15 godz
    Koszt: 350 zł

Warsztat „O spotkaniu (nie) możliwym” Być bliżej dziecka z Zespołem Aspergera. Kryteria i terapia, to praktyczna nauka i rozwój umiejętności pracy z dziećmi. Warsztat poprowadził Katarzyna Wnęk- Joniec.

Psychoterapai dzieci i młodzieży 2016


Katarzyna Wnęk-Joniec - psycholog z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi. Autorka programu komunikacji pozbawionej przemocy: Komunikacja Przyjazna Dziecku.Współpracuje ze żłobkami samorządowymi, przedszkolami, szkołami oraz z oddziałami MOPS. Prowadzi zajęcia dla studentów, szkolenia wg autorskich programów, warsztaty Dobrej Adaptacji, Umiejętności świadomej wrażliwości na Dziecko, warsztaty niedyrektywnej komunikacji oraz pracy z emocjami, a także warsztaty dla osób pracujących z dziećmi. Pracuje w Fundacji na rzecz zapobiegania przemocy wobec dziecka „Podaruj mi skrzydła” oraz na Oddziale Klinicznym Kliniki Neonatologii SU w Krakowie.
Koszt warsztatu: 350 zł
Termin: 12-13.02.2016
Prowadząca: Katarzyna Wnęk-Joniec

 7 najważniejszych kierumków w terapii - zastosowanie w terapii osób uzależnionych

logo2021586984136

Katowicki Instytut Psychoterapii przy współpracy z Fundacją PSYCHE zaprasza na szkolenie realizowane w ramach Programu Ministra Zdrowia: „Podnoszenie jakości programów profilaktycznych i terapeutycznych w zakresie uzależnień od hazardu i innych uzależnień niestanowiących uzależnienia od substancji psychoaktywnych”.

Projekt szkoleniowy przeznaczony jest dla specjalistów terapii uzależnień posiadających certyfikat KBPN lub PARPA. Szkolenie ma na celu przybliżenie tematyki uzależnień behawioralnych w kontekście zastosowania różnego rodzaju metod w terapii osób uzależnionych.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest:

  •  posiadanie certyfikatu specjalisty terapii uzależnień,

  •  praca w placówce udzielającej nieodpłatne świadczenia dla osób uzależnionych,

  •  wypełnienie i podpisanie ankiety zgłoszeniowej,

  •  przesłanie ankiety wraz z wymaganymi dokumentami.

Udział w szkoleniu jest nieodpłatny. W ramach szkolenia zapewnione są materiały szkoleniowe, przerwy kawowe. Uczestnicy szkolenia we własnym zakresie pokrywają koszty dojazdu, zakwaterowania.

Projekt współfinansowany jest ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych będących w dyspozycji Ministra Zdrowia.

Terminy zajęć

  • 24 – 26 kwietnia 2015, Izabela Dmitrowicz - dialog motywujący

  • 29 – 31 maja 2015, Magdalena Smaś-Myszczyszyn - terapia ericksonowska

  • 3 - 05  lipca 2015, Jolanta Ryniak - terapia systemowa

  • 28 - 30 sieronia  2015, Halina Ginowicz - terapia behawiolarno poznawcza

  • 16 -18 października 2015, Leszek Sagadyn - terapia humanistyczna

  • 20 – 22 listopada 2015, Józef Leśniak - terapia psychodynamiczna

  • 18 – 20 grudnia 2015, Kira Słupczyńska - terapia gestalt

Godziny zajęć:

  • piątek 9.00–19.30

  • sobota 8.00–19.30

  • niedziela 8.00–16.00

Projekt składa się z siedmiu bloków, każdy po 30 godzin (12 godzin wykładowych i 18 godzin warsztatowych). Grupa będzie liczyła 16 osób.

Kierownik merytoryczny projektu: mgr Magdalena Smaś-Myszczyszyn

Dokumenty niezbędne do procesu rekrutacji:

  •  ankieta zgłoszeniowa

  •  zaświadczenie z miejsca pracy o udzielaniu nieodpłatnych świadczeń w zakresie terapii uzależnień,

  •  kopia certyfikatu specjalisty terapii uzależnień.

Kopie dokumentów (w formie skanu) należy przesłać na adres mailowy: biuro@k-i-p.pl lub w formie listowej na adres:
Katowicki Instytut Psychoterapii ul. Franciszkańska 25 40-780 Katowice

O zakwalifikowaniu na szkolenie decyduje kolejność zgłoszeń. W szkoleniu może wziąć udział jedna osoba z danej placówki, w przypadku wolnych miejsc może być zakwalifikowana kolejna osoba w tej samej placówki.

TEMATYKA POSZCZEGÓLNYCH BLOKÓW SZKOLENIOWYCH:

1. Dialog motywujący – zastosowanie w terapii osób uzależnionych


prowadząca - Izabela Dmitrowicz - jest certyfikowanym specjalistą terapii uzależnień, trenerem i pedagogiem resocjalizacyjnym. Specjalizuje się w terapii indywidualnej i grupowej osób dorosłych z rodzin alkoholowych
i dysfunkcyjnych ( DDA i DDD), terapii dla osób uzależnionych i współuzależnionych, oraz ofiar przemocy. Swoją wiedzę zdobywała na Uniwersytecie Wrocławskim, w Instytucie Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego w Warszawie, w Krakowskim Centrum Terapii Uzależnień oraz Szkole Trenerów Biznesu wrocławskiej firmy MODERATOR. Jest uczestnikiem trzyletniej szkoły psychoterapii w Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej. Obecnie pracuje w Oddziale Terapii Uzależnień od Alkoholu oraz NZOZ w Warszawie. Jej doświadczenie zawodowe dotyczy pracy zarówno z dorosłymi jak i młodzieżą.

  •  czym jest dialog motywujący

  •   jakie są podstawowe założenia

  •   podstawowe zasady dialogu motywującego

  •   jak wygląda sesja w dialogu motywującym

  •   relacja terapeutyczna w dialogu motywującym

  •   planowanie terapii i strukturyzacja sesji

  •   duch dialogu, skoncentrowanie na kliencie, reagowanie na opór, zmiana, motywacja

  •   techniki wykorzystywane w terapii uzależnień.

2. Terapia ericksonowska i strategiczno–strukturalna – zastosowanie w terapii osób
uzależnionych


prowadząca -
Magdalena Smaś-Myszczyszyn- ukończyła studia z Pedagogiki Specjalnej i Promocji Zdrowia, a także studia podyplomowe w zakresie terapii uzależnień. Jest certyfikowanym specjalistą terapii uzależnień Polskiego Towarzystwa Zapobiegania Narkomanii oraz Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Odbyła liczne szkolenia specjalistyczne w Polskim Instytucie Ericksonowskim oraz Instytucie Psychologii Zdrowia PTP. Zajmuje się psychoterapią indywidualną i grupową osób uzależnionych, współ uzależnionych i DDA oraz prowadzi grupowe formy wsparcia dla osób wykluczonych z funkcjonowania zawodowego oraz społecznego. W swojej pracy integruje terapię ericksonowską z podejściem strategiczno - strukturalnym. Superwizor Krajowego Biura Przeciwdziałania Narkomanii.

  •   czym jest terapia ericksonowska i strategiczno-strukturalne wg S. de'Shezera

  •   jakie są podstawowe założenia

  •   podstawowe zasady terapii ericksonowskiej i strategiczno-strukturalnej

  •   jak wygląda sesja w terapii ericksonowskiej i strategiczno-strukturalnej

  •   relacja terapeutyczna w terapii ericksonowskiej

  •   planowanie terapii i strukturyzacja sesji

  •   metafora, hipnoza a trans, terapia krótko i średnioterminowa

  •   techniki wykorzystywane w terapii uzależnień.

3. Terapia systemowa – zastosowanie w terapii osób uzależnionych


prowadząca -
Jolanta Ryniak - psycholog kliniczny, psychoterapeutka i superwizor-aplikant Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, superwizor i specjalista psychoterapii uzależnień, trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz L’Ecole Européenne de Psychothérapie Socio- et Somato-Analytique. Kierownik merytoryczny oraz dydaktyk Małopolskiego Ośrodka Szkolenia Terapeutów Uzależnień działającego przy Specjalistycznym Szpitalu im. dr. Józefa Babińskiego w Krakowie. Członek Zespołu Doradców Dyrektora Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych ds. Lecznictwa Odwykowego. Współpracuje
z Kliniką Psychiatrii Dorosłych, Dzieci i Młodzieży Szpitala Uniwersyteckiego oraz Miejskim Centrum Profilaktyki Uzależnień w Krakowie.

 

  •   czym jest terapia systemowa

  •   jakie są podstawowe założenia

  •   podstawowe zasady terapii systemowej

  •   jak wygląda sesja w terapii systemowej

  •   relacja terapeutyczna w terapii systemowej

  •   planowanie terapii i strukturyzacja sesji

  •   osoba a kontekst rodzinny, genogram

  •   techniki wykorzystywane w terapii uzależnień.

    4. Terapia behawioralno-poznawcza – zastosowanie w terapii osób uzależnionych

    prowadząca - Halina Ginowicz - Psycholog kliniczny, certyfikowany specjalista psychoterapii uzależnień, rekomendowany trener PTP w zakresie prowadzenia treningów i warsztatów psychologicznych, zastępca Ordynatora
    w Całodobowym Oddziale Leczenia Uzależnień SP ZOZ w Łukowie, wieloletni współpracownik Instytutu Psychologii Zdrowia PTP w Warszawie w zakresie prowadzenia zajęć na Studium Terapii Uzależnień oraz warsztatów na Studium Pomocy Psychologicznej, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, superwizor PARPA, autorka licznych artykułów zamieszczonych na łamach "Terapii Uzależnienia i Współuzależnienia" oraz "Świata Problemów", 22 lata pracy w lecznictwie odwykowym.

  • czym jest terapia behawioralno-poznawcza

  •  jakie są podstawowe założenia
    podstawowe zasady terapii behawioralno-poznawczej

    • jak wygląda sesja w terapii behawioralno-poznawczej

    • relacja terapeutyczna w terapii behawioralno-poznawczej
      planowanie terapii i strukturyzacja sesji

    • konceptualizacja poznawcza (model poznawczy, przeganiana, zachowania a myśli automatyczne)

    • techniki wykorzystywane w terapii uzależnień.

5. Terapia humanistyczna – zastosowanie w terapii osób uzależnionych

prowadzący - Leszek Sagadyn - superwizor psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Certyfikowany Psychoterapeuta Uzależnień, certyfikowany psychoterapeuta oraz superwizor treningu grupowego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Certyfikowany specjalista psychoterapii uzależnień Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Pracuje integrując myślenie rozwojowe i dynamiczne o powstawaniu oraz utrwalaniu się zaburzeń z terapią humanistyczną i zaufaniem do zasobów i potencjału pacjenta.

  •   czym jest terapia humanistyczna

  •   jakie są podstawowe założenia

  •   podstawowe zasady terapii humanistycznej

  •   jak wygląda sesja w terapii humanistycznej

  •   relacja terapeutyczna w terapii humanistycznej

  •   planowanie terapii i strukturyzacja sesji

  •   człowiek jako podmiot autonomiczny, samorealizacja

  •   technik wykorzystywane w terapii uzależnień

6. Terapia psychodymaniczna – zastosowanie w terapii osób uzależnionych


prowadzący -
Józef Leśniak - certyfikowany specjalista terapii uzależnień, superwizor KBdsPN;

trener treningu interpersonalnego rekomendowany przez PTP, trener warsztatu umiejętności psychospołecznych rekomendowany przez PTP, certyfikowany trener profilaktyki i terapii uzależnień behawioralnych.

  •   czym jest terapia psychodynamiczna

  •   jakie są podstawowe założenia

  •   podstawowe zasady terapii psychodynamicznej

  •   jak wygląda sesja w terapii psychodynamicznej

  •   relacja terapeutyczna w terapii psychodynamicznej

  •   planowanie terapii i strukturyzacja sesji

  •   wgląd, interpretacja, przeniesienie, przeciwprzeniesienie

  •   techniki wykorzystywane w terapii uzależnień.

7. Terapia Gestalt – zastosowanie w terapii osób uzależnionych

prowadzący - Kira Słupczyńska - psycholog, certyfikowany psychoterapeuta, trener i coach z wieloletnim doświadczeniem klinicznym. Ukończyła Studia Podyplomowe w zakresie pomocy psychologicznej w dziedzinie seksuologii, trzyletnią Szkołę Psychoterapeutów i Trenerów w Instytucie Terapii Gestalt, liczne szkolenia w Polskim Instytucie Ericksonowskim i w Instytucie Terapii Krótkoterminowej w Krakowie. Prowadzi psychoterapię dzieci, młodzieży i dorosłych, indywidualną, par i rodzin.

  •   czym jest terapia gestalt
  •   jakie są podstawowe założenia

  •   podstawowe zasady terapii gestalt

  •   jak wygląda sesja w terapii gestalt

  •   relacja terapeutyczna w terapii gestalt

  •   planowanie terapii i strukturyzacja sesji

  •   tu i teraz, figura i tło, domykanie całości, praca z ciałem

  •   technik wykorzystywane w terapii uzależnień

 

"W sieci Bogini Isztar"   Terapia osób uzależnionych od seksu

 

Program szkolenia:
- uzależnienie od seksu - współczesne definicje i jego etiologia
- cyberseks, masturbacja i pornografia - najczęszcze przejawy uzależnienia od seksu
- rodzaje pacjentów uzależnionych od seksu
- uzależnienie od seksu; kontrowersje
- seksualność terapeuty w kontekście pracy z osobami uzależnionymi od seksu
- wypracowanie języka w jakim będziemy rozmawiać z klientem o seksie i seksualności
- pierwszy kontakt z osobą uzależnioną od seksu
- praca terapeutyczna z pacjentami młodymi uzależnionymi od masturbacji z udziałem pornografii internetowej i cyberseksu
- praca terapeutyczna ze wstydem i poczuciem winy
- budowanie z pacjentem bliskości, zaangażowania i intymności
- prezentacja materiałów audiowizualnych dot. uzależnienia od seksu i kształtowania seksualności w obecnych czasach.

 

Prowadząca: Magdalena Smaś-Myszczyszyn

 

Przechwytywanie

Wpływu odruchów przetrwałych na rozwój emocjonalny dziecka, zaburzenia koordynacji i problemy w uczeniu się.

Nazywane niegrzecznymi...

 

Dzieci słyszące, które jednak nie usłyszą, co mówi nauczyciel, bo dla nich wszystkie bodźce słuchowe są równoważne. Nie różnicujące wzrokowo szczegółu i zarysu, figury i tła. Tracące orientację między szatnią, a klasą, zagubione w chaosie czasu i przestrzeni. Pełne uogólnionego lęku, reagują pobudliwością i ucieczką na obecność innych dzieci, przebywają nieustannie w pobliżu dorosłych. Chłopcy i dziewczynki nie umiejące przekroczyć linii środka, nie rozumiejące sekwencji, unikające lecącej w ich stronę piłki. Dzieci o minimalnych zdolnościach koncentracji i koordynacji, wiercące się nieustannie, zmieniające pozycje w ławce. Nie pamiętające o miejscach i obowiązkach. Dzieci wciąż chodzące na palcach, moczące się, z językiem na brodzie podczas pisania… Nie umiejące się zatrzymać ruchowo, werbalnie i emocjonalnie… Dzieci powolne, usztywnione, nieskoordynowane.

 

Nazywane niegrzecznymi, niezdarnymi, pośpieszane, wyśmiane, często upokarzane. Porównywane boleśnie z dziećmi o innych możliwościach – przez nas, dorosłych, nieświadomych często, że to nie ich niegrzeczność lecz nierozpoznane i niezdiagnozowane problemy dzieci, które chciałyby polecieć, lecz bez naszej pomocy i wsparcia – nie potrafią...

 

Program:

 

1. Prawidłowe odruchy neurologiczne dziecka po urodzeniu. Definicja, opis, podział, kolejność, czas trwania.

 

2. Znaczenie ruchu oraz stymulacji przedsionkowej dla rozwoju mózgu i możliwości dziecka.

 

3. Odruchy przetrwałe i ich wpływ na zakłócenia rozwojowe oraz deficyty dziecka.

 

4. Właściwa diagnoza dziecka. Testy odruchów aktywnych.

 

5. Możliwości terapii i pomocy dziecku małemu oraz dziecku w wieku szkolnym. Literatura, miejsca, szkolenia.

 

Prowadząca: Katarzyna Wnęk- Joniec.

 

BOY 16-17.01

Kurs Psychoterapii Dzieci i Młodzieży

CYKL ZAKOŃCZONY

Cel kursu:

Celem kursu jest dostarczenie praktykom wielu skutecznych strategii oraz umiejętności w prowadzeniu psychoterapii wybranych zagadnień klinicznych dzieci i młodzieży.

Warsztat adresowany jest do:

  • psychologów

  • pedagogów

  • lekarzy

  • pielęgniarek

  • oraz osób, które na co dzień towarzyszą i wspierają w rozwoju dzieci oraz młodzież.

Treści nauczania:

Zajęcia będą prowadzone przez dr Romana Ciesielskiego oraz Katarzynę Wnęk- Joniec.

Warsztat otwierający kurs poprowadził dr Roman Ciesielski, doświadczony psychiatra i psychoterapeuta dzieci i młodzieży, na którym przedstawił wybrane zagadnienia kliniczne najczęściej spotykane w praktyce z dziećmi i młodzieżą.

Kolejne trzy warsztaty to praktyczna nauka i rozwój umiejętności pracy z dziećmi. Poprowadziła je Katarzyna Wnęk- Joniec.

Kurs psychoterapii dzieci i młodzieży obejmował:

  • warsztaty praktyczne- 60 godzin

  • studium literatury- 15 godzin

  • pisemną pracę: opis kazuistyki lub prezentację przypadku.

Charakter zajęć:

Od Uczestników Kursu oczekiwane jest pisemne przygotowanie kazuistyki ( w oparciu o załączoną literaturę) lub przypadku superwizyjnego z własnej praktyki terapeutycznej. Poszczególne prezentacje będą przedstawiane i omawiane w trakcie trwania kursu.

Kurs Psychoterapii Dzieci i Młodzieży jest pierwszą częścią dłuższego cyklu szkoleń i kończy się uzyskaniem świadectwa uczestnictwa w zajęciach.

psychoterapai dzieci i modziey


Psychoterapia dzieci i młodzieży” Wybrane zagadnienia kliniczne, Termin: 04.04.2014 (12h). Osoba prowadząca: Roman Ciesielski

O spotkaniu (nie) możliwym” Być bliżej dziecka z Zespołem Aspergera. Kryteria i terapia, Termin: 17-18.05.2014 (15h).

Osoba prowadząca: Katarzyna Wnęk - Joniec

Tak szybko przyszedłeś...” Diagnoza i terapia dzieci urodzonych przedwcześnie, Termin: 13-14.06.2014 (15h).

Osoba prowadząca: Katarzyna Wnęk - Joniec

Naucz mnie jak zostać tutaj...” Konkretne sposoby dobrej adaptacji do żłobka, przedszkola, szkoły- warsztaty praktyczne. Termin: 26-27.09.2014 (15h),.Osoba prowadząca: Katarzyna Wnęk - Joniec

Osoby prowadzące:

Roman Ciesielskidr n. med. certyfikowany psychoterapeuta i superwizor SNP PTP, specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, dyrektor Wrocławskiego Instytutu Psychoterapii , przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Rozwoju Psychoterapii.

romek


Katarzyna Wnęk – Joniec-
psycholog z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi. Autorka programu komunikacji pozbawionej przemocy: Komunikacja Przyjazna Dziecku.Współpracuje ze żłobkami samorządowymi, przedszkolami, szkołami oraz z oddziałami MOPS. Prowadzi zajęcia dla studentów, szkolenia wg autorskich programów, warsztaty Dobrej Adaptacji, Umiejętności świadomej wrażliwości na Dziecko, warsztaty niedyrektywnej komunikacji oraz pracy z emocjami, a także warsztaty dla osób pracujących z dziećmi. Pracuje w Fundacji na rzecz zapobiegania przemocy wobec dziecka „Podaruj mi skrzydła” oraz na Oddziale Klinicznym Kliniki Neonatologii SU w Krakowie.

kasia

Koszt pojedynczego warsztatu: 350 zł

 

Całość cyklu: 1280 zł

Studium Terapii Par

CYKL ZAKOŃCZONY

 

Cel szkolenia: Celem warsztatu jest opanowanie przez uczestników szkolenia podstawowych narzędzi i umiejętności do samodzielnego prowadzenia psychoterapii par. Szkolenie sprzyja rozwijaniu własnego indywidualnego stylu pracy oraz warsztatu zawodowego, użytecznegow określonych sytuacjach problemowych i klinicznych.

Treści nauczane: Warsztaty w ramach studium prowadzą uznane autorytety w dziedzinie psychoterapii par i małżeństw. Nauczyciele studium prezentują różnorodne modalności terapeutyczne i odwołują się do doświadczeń nabytych w renomowanych ośrodkach terapeutycznych w Polsce i za granicą.

Studium terapii parobejmowało:

  • Warsztaty praktyczne - 90 godzin

  • Studium literatury- 20 godzin

  • Pisemną pracę – 10 godzin:

  • opis kazuistyki lub prezentacja przypadku superwizyjnego.

Od Uczestników Studium oczekiwane było pisemne przygotowanie kazuistyki ( w oparciu o załączoną literaturę) lub przypadku superwizyjnego z własnej praktyki terapeutycznej. Poszczególne prezentacje były przedstawiane i omawiane w trakcie trwania kursu.

Studium zakończone jest uzyskaniem certyfikatu potwierdzającego udział w zajęciach oraz uzyskanie podstawowych kompetencji w zakresie prowadzenia psychoterapii par.

 terapia par

"Miłość nie jedno ma imię" Wprowadzenie w tematykę terapii par, Termin: 28.02-01.03.2014 (15h). Osoba prowadząca: Roman Ciesielski

"Wojna domowa" Psychoterapeutyczna praca z parą w sytuacji przemocy, Termin: 21-22.03.2014 (15h). Osoba prowadząca: Maria Marquardt

"W labiryncie namiętności" Psychoterapia zaburzeń seksualnych, Termin: 25-26.04.2014 (15h). Osoba prowadząca: Grzegorz Iniewicz

"Razem czy osobno?" Psychoterapeutyczna praca z parą w sytuacji zdrady, Termin: 30-31.05.2014 (15h). Osoba prowadząca: Roman Ciesielski

"Pod tęczowym parasolem" Psychoterapeutyczna praca z parą z mniejszości seksualnej, Termin: 06-07.06.2014 (15h). Osoba prowadząca: Grzegorz Iniewicz

"Stara miłość nie rdzewieje" Rekonstrukcja związku w sytuacji kryzysu, Termin: 19-20.09.2014 (15h). Osoba prowadząca: Maria Marquardt

Osoby prowadzące:

Roman Ciesielski – dr n. med. certyfikowany psychoterapeuta i superwizor SNP PTP, specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, dyrektor Wrocławskiego Instytutu Psychoterapii , przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Rozwoju Psychoterapii.

romek


Maria Marquardt-
mgr psychologii, certyfikowany psychoterapeuta Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (nr 128), licencjonowany trener PTP - rekomendacja II stopnia nr 295, superwizor - aplikant SNP Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Ukończyła całościowe szkolenie w zakresie podejścia ericksonowskiego w Polskim Instytucie Ericksonowskim w Łodzi (zaświadczenie nr 2) oraz dwuletnie międzynarodowe szkolenie w zakresie terapii ericksonowskiej (Milton Erickson Foundation w Phoenix, USA).

Maria Marquardt


Grzegorz Iniewicz-
dr n. hum., specjalista psycholog kliniczny, certyfikowany psychoterapeuta i superwizor Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego oraz certyfikowany psychoterapeuta European Association for Psychotherapy. Adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, psychoterapeuta w Oddziale Klinicznym KlinikI Psychiatrii Dzieci, Młodzieży i Dorosłych Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie.

Grzegorz Iniewicz

Koszt pojedynczego warsztatu: 350 zł

Całość cyklu: 1920 zł

Transkulturowe rozumienie śmierci i umierania "Rozmowy ze śmiercią"

W dniach 5-6.4.2014r. odbył się warsztat poświęcony tematyce śmierci i umierania. W ramach warsztatu prowadzący zaprezentował narracje w formie trzynastu historii nowonarodzonych dzieci. Każde afrykańskie imię ma swoją historię. Imiona jakie nadają dzieciom członkowie grupy etnicznej Igbo w kontakcie ze śmiercią i umieraniem, mówią nam wiele o ich sposobie radzenia sobie ze śmiercią, oraz o tym, jak wyrażają oni swoje życiowe nadzieje. Śmierć w przytaczanych historiach ma wymiar bardzo osobisty. Doświadczenie autora warsztatu pokazuje, że skuteczność takich opowiadań w terapii bywa zaskakujące.

b 800 600 0 0   images stories koro tween 580z


Johannes Okoro -
urodził się 21 sierpnia 1949 r. w nigeryjskiej miejscowości Kano. Studiował psychologię, filozofię i teologię. Brał udział w licznych misjach ONZ na Cyprze i Syrii jako kapelan wojskowy. Od 1999 roku jest księdzem w Kościele Starokatolickim Austrii, a od 2 lutego 2008 r. został konsekrowany na nowego biskupa Kościoła Starokatolickieo Austrii. Jest psychologiem klinicznym, certyfikowanym psychoterapeutą, posiada Europejski Certyfikat Psychoterapii. Od 1991 roku prowadzi psychoterapię, głownie pracuje z rodzinami. Jest również nauczycielem akademickim, autorem licznych opracowań i książek.

johannes okoro


Warsztaty odbyły się w:

Wyższym Seminarium Duchownym w Katowicach, ul. Związkowa 20.

Warsztat w języku niemieckim był tłumaczony na język polski przez dr n.med. Katarzynę Bross-Walderdorff.

Kliniczne ABC psychoterapii par i małżeństw

pozann

Cykl szkoleń obejmuje zarówno diagnozę problemów i objawów – wybranych klinicznych zespołów, które są rozpoznawane w prowadzeniu terapii par i małżeństw oraz daje podstawy wiedzy seksuologicznej. Psychoterapia par i małżeństw jest formą leczenia w odniesieniu do diagnozowanych obszarów problemów, z którymi zgłaszają się pary. Cykl szkoleń nastawiony jest na rozwój umiejętności terapeutycznych w aspekcie praktycznym i klinicznym. Podbudowa teoretyczna odwołuje się do integracji podejść: systemowo-ericksonowskiego, psychodynamicznego i poznawczo- behawioralnego.

Z przyjemnością informujemy, że w dniach 14-15.11.2013 w ramach Cyklu odbył się warsztat Marii Marquardt Psychoterapia pary: Zaburzenia stresowe pourazowe występujące w parze przeżywającej żałobę.

Szczegółowy program i inne informacje na stronie Wielkopolskiego Instytutu Psychoterapii

"Już taki jestem" - terapia zaburzeń osobowości

CYKL ZAKOŃCZONY

Zainteresowanym podajemy link do Wrocławskiego Instytutu Psychoterapii gdzie cykl się rozpoczyna

b 800 600 0 0   images stories may zab


I. Warsztat „Szaleństwo bez utraty rozumu” - zrozumieć zaburzenia osobowości,
inaugurujący całość cyklu poprowadzi w dniach 30.11-1.12.2012 r. prof. EwaTrzebińska. Celem warsztatu jest zastosowanie wiedzy o emocjach do wyjaśnienia genezy i psychologicznej natury zaburzeń osobowości. Przedstawiony będzie afektywny model zaburzeń osobowości i jego wykorzystanie w diagnostyce oraz zintegrowanej terapii tych zaburzeń. Tematyka zajęć będzie obejmowała następujące zagadnienia:

  • Emocjonalne predyspozycje i udział nieprawidłowych doświadczeń emocjonalnych w powstawaniu zaburzeń osobowości

  • Emocjonalne podłoże objawów zaburzeń osobowości

  • Afektywne przesłanki różnicowania zaburzeń osobowości

  • Zastosowanie technik wywodzących się z różnych podejść terapeutycznych do naprawy deficytów emocjonalnych specyficznych dla różnych zaburzeń osobowości.

Ewa Trzebińska – psycholog, profesor w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Jest dyrektorem Instytutu Psychologii Klinicznej oraz kierownikiem Katedry Psychologii Pozytywnej na Wydziale Psychologii tej uczelni. Prowadzi zajęcia na temat zdrowia psychicznego, diagnozy i psychoterapii, oraz psychologii pozytywnej na studiach magisterskich, podyplomowych i doktoranckich. Współpracuje z Akademickim Centrum Psychoterapii i Poradnictwa Psychologicznego SWPS. Prowadzi badania na temat osobowościowych i afektywnych przesłanek zdrowia psychicznego. Jest autorką publikacji na ten temat, m.in. rozdziałów w kilku tomach podręcznika Psychoterapia (red. Grzesiuk) oraz w podręczniku Psychiatria (red. Wciórka, Płużyński i Rybakowski). Jest też autorką książek Dwa wizerunki własnej osoby. Studia nad sposobami rozumienia siebie oraz Psychologia pozytywna, a także redaktorem książki Szaleństwo bez utraty rozumu. Z badań nad zaburzeniami osobowości. Założyła czasopismo naukowe Psychologia Jakości Życia, w którym przez 10 lat pełniła funkcję redaktor naczelnej i z którym nadal współpracuje.

II. W stronę słońca” - osobowość depresyjna (19-20.01.2013 r.)

1. Miejsce osobowości depresyjnej w systemach klasyfikacyjnych zaburzeń klinicznych.
2. Osobowość depresyjna, przewlekłe zaburzenia nastroju a epizody depresji – kryteria różnicowe.
3. Depresyjny styl poznawczy a struktura osobowości.
4. Trans symptomatyczny i jego spożytkowanie w procesie terapii.
5. Trans terapeutyczny i jego aspekty rozwojowe.
6. Kazuistyki, wymiana doświadczeń, konsultacje i superwizje.

Prowadzący: Roman Ciesielski

II. Zaburzenia z pogranicza. Cechy obrazu klinicznego osobowości chwiejnej emocjonalnie oraz wybrane modele psychoterapii (08-09.02.2013 r.)

1. Klasyfikacja zaburzeń osobowości

2. Kryteria diagnostyczne wg ICD-10, DSM-IV

3. Próby opisu osobowości borderline za pomocą wybranych modeli pojęciowych (wg Kernberga, Kohuta)

4. Cechy obrazu klinicznego: tożsamość, mechanizmy obronne, funkcje poznawcze, kontrola impulsu, niespójność Ja, itd.

5. Model terapii oparty na integracji podejścia psychoterapii systemowej i Miltona Ericksona.

6. Prezentacje przypadków

Prowadzące: Iwona Jara i Wiesława Hartman – Momatiuk

IV. „W cieniu wielkiego dębu” - osobowość zależna (15-16.03.2013 r.)

1. Klasyfikacja zaburzeń osobowości.

2. Diagnostyczne kryteria ICD-10 oraz DSM-4.

3.Źródła rozwoju zaburzenia i jego przebieg.

4. Osobowość zależna a relacje interpersonalne w rodzinie i społeczeństwie.

5. Interwencje terapeutyczne, przykłady.

6.Model terapii oparty na integracji podejścia psychoterapii pozytywnej

wg. Nossarda Pesseskchiana i Miltona Eriksona. Prezentacja przypadku.

7. Kazuistyki, wymiana doświadczeń, ćwiczenia

Prowadząca: Anna Kuźma

V. „Wcześniej umrę niż ciebie pokocham”– zaburzenia osób narcystycznych (19-20.04.2013 r.)

1. Kierunki rozwoju koncepcji i badań nad zaburzeniami osobowości

  • specyfika koncepcji opartych na odmiennych założeniach teoretycznych

2. Osobowość narcystyczna – opis specyfiki struktury charakteru narcystycznego w rozumieniu diagnozy psychodynamicznej

  • popęd

  • mechanizmy obronne

  • relacje z obiektem

  • narcystyczne ja

3. Terapia pacjentów narcystycznych:

  • w ujęciu psychodynamicznym

  • w podejściu integracyjnym

4. Analiza przypadku

Prowadzące: Iwona Jara i Wiesława Hartman – Momatiuk

VI. „Rajski ptak” - osobowość histrioniczna (17-18.05.2013 r.)

1. Najwcześniejsze źródła powstawania zaburzenia histrionicznego – spojrzenie psychodynamiczne.

2. Diagnoza zjawisk transowych – spojrzenie ericksonowskie

3.Rodzaje zachowań – spojrzenie poznawczo-behawioralne

4. Techniki pracy z pacjentem z histrionicznym zaburzeniem osobowości

5. Kazuistyki

Prowadząca: Mirosława Sauć

Koszt pojedynczego warsztatu: 350 zł

Całość cyklu: 1900 zł

"Cisza po burzy" - podstawy terapii traumy

CYKL ZAKOŃCZONY

b 800 600 0 0   images stories may trau

Kontynuacja cyklu:

VII. „Stworzeni do wolności”.

  1. Zjawisko handlu ludźmi – definicja

  2. Prawo polskie a międzynarodowe w zakresie handlu ludźmi

  3. Diagnoza

  4. Syndrom niewolnictwa

  5. Interwencja kryzysowa

  6. Reintegracja

Prowadząca: S. Anna Bałchan

Termin: 6-7.09.2013

VIII. „Feniks”- terapia następstw traumy.

1. Specyfika pracy z następstwami traumy w zależności od:

  • czasu jaki upłynął od urazowego doświadczenia

  • doświadczenia jednorazowego lub złożonego

2. Etapy pracy terapeutycznej

3. Wybrane strategie pracy

Prowadząca: Maria Marquardt

Termin: 27-28.09.2013

Koszt pojedynczego warsztatu: 350 zł

Całość cyklu: 2550 zł

Zajęcia warsztatowo-szkoleniowe dla lekarzy z zakresu psychologii

Z przyjemnością informujemy, że Prezydium Naczelnej Rady lekarskiej uchwałą nr 182/KKM/12/P-VI z dnia 27 lipca 2012 roku potwierdziło spełnienie przez nasz Zespół warunków kształcenia podyplomowego lekarzy i lekarzy dentystów. Osoby zainteresowane zapraszamy na kursy medyczne - warsztaty dydaktyczne z dziedziny psychologii lekarskiej, komunikacji na linii lekarz-pacjent. Przedstawiamy zaaprobowany program warsztatów:

b 800 600 0 0   images stories psycho medicus2

"PSYCHO-MEDICUS"

CYKL ZAJĘĆ WARSZTATOWO-SZKOLENIOWYCH DLA LEKARZY Z ZAKRESU PSYCHOLOGII

Katowicki Instytut Psychoterapii zaprasza na szkolenie "Psycho- Medicus". Szkolenie obejmuje zakres wiedzy medycznej i umiejętności praktycznych związanych z wykonywaniem zawodu lekarza lub lekarza dentysty. W ramach zajęć odbędzie się 12 spotkań. Szczegóły o każdym ze zdarzeń znajdują się poniżej.

Rozpoczęcie planowane jest na 26.04.2013r.

I. „Cognosce te ipsum” (Poznaj samego siebie) – zasoby lekarza

1. Ja jako lekarz (dlaczego wybrałam/łem ten zawód? – poszukiwanie korzeni zawodu w historii osobistej i rodzinnej; praca z genogramem)
2. Podmiotowość w pracy

II. „Audi multa” (Słuchaj dużo) - budowanie kontaktu lekarz-pacjent

1. Co to jest aktywne słuchanie?
2. Techniki aktywnego słuchania (parafrazowanie, odzwierciedlanie, skupianie się na najważniejszym)
3. Po co przychodzi pacjent? (kontakt? uwagę? leczenie?)
4. Rodzaje pacjentów w zależności od motywacji do leczenia („narzekacz”, „gość”, „killer”, pacjent współpracujący)
5. Analiza transakcyjna (relacja lekarz-pacjent z perspektywy relacji rodzic-dziecko vs dorosły-dorosły)
6. Praca z granicami (ćwiczenie ideomotoryczne)

III. „Errare humanum est” (Błądzić jest rzeczą ludzką) - pacjent i jego rodzina – ujęcie systemowe procesu leczenia

1. Systemowe rozumienie procesu leczenia
2. Pacjent w systemie – lekarz w systemie (trudności, wyzwania i szanse na efektywne leczenie)
3. Korupcja w medycynie, korzyści finansowe z pominięciem procedur (tzw. łapówki), prezenty – znaczenie dla rodziny, oczekiwanie na cud vs wdzięczność, jak asertywnie odmawiać przyjmowania pieniędzy od rodzin, urealnianie rodzin.

IV. „Medicus homo est” (Lekarz jest tylko człowiekiem) – radzenie sobie ze stresem w pracy i nie tylko

1. Autodiagnoza poziomu stresu
2. Odkrywanie indywidualnych mechanizmów radzenia sobie ze stresem
3. Poszerzanie możliwości regulowania poziomu napięcia poprzez:

  • zmianę wzorców poznawczych

  • uczenie nowych zachowań

  • rozwijanie umiejętności pracy z własnymi emocjami

4. Odkrywanie kreatywności poprzez stres
5. Spożytkowanie stresu dla osiągania wymarzonych celów
6. Strategie radzenia sobie ze stresem egzaminacyjnym

V. „Modus vivendi” (Sposób życia) – jak radzić sobie z wypaleniem zawodowym?

1. Wypalenie zawodowe jako odpowiedź organizmu na przeciążenie
2. Czynniki ryzyka
3. Odkrycie indywidualnych powodów wypalenia
4. Wczesne rozpoznawanie sygnałów ostrzegawczych
5. Przeciwdziałanie zespołowi wypalenia zawodowego

  • uruchomienie zasobów i umiejętności radzenia sobie ze stresem

  • zmiana sposobu myślenia

  • reorganizacja funkcjonowania

  • wskazówki do szybkiego pokonania stresu

VI. „Aurea mediocritas” (Złoty środek) – współpraca lekarz-psycholog (po co; jakie może przynieść korzyści w leczeniu)

1. Holistyczna koncepcja leczenia
2. Medyczne i psychologiczne obszary leczenia
3. Umiejętności pracy w zespole

VII. „Verba veritatis” (Słowa prawdy) – jak przekazywać informację o chorobie?

1. Choroba jako sytuacja graniczna (zwłaszcza choroba terminalna, o niepewnym rokowaniu, istotnie pogarszająca jakość życia)
2. Jak sposób informowania o chorobie wpływa na przebieg leczenia?
3. Czy lekarz powinien mówić wszystko?
4. Po co wyjaśniać pacjentom procedury medyczne? (badania nad poziomem lęku)

  • pacjent poszukujący informacji vs pacjent unikający informacji – jak informować każdego z nich (badania: poziom stresu jest niższy wówczas gdy ilość informacji   jest spójna ze stylem radzenia sobie)

  • relacja lekarz – pacjent w kontekście teorii przywiązania Bowlby’ego (badania: indywidualny system przywiązania aktywizuje się w warunkach silnego napięcia)

  • model patogenetyczny vs model salutogenetyczny i jego konsekwencje dla myślenia o zdrowiu, chorobie i leczeniu

VIII. „Memento mori” (Pamiętaj o śmierci) – jak przekazywać rodzinie informację o umieraniu i śmierci pacjenta?

1. Mój stosunek do tematyki śmierci, do własnej śmiertelności
2. Stosunek do śmierci w mojej rodzinie
3. Mój stosunek do umierania, jak chciałbym umrzeć (praca transowa)
4. Styl radzenia sobie skoncentrowany na emocjach vs na zadaniach
5. Co dla mnie oznacza śmierć pacjenta? (porażka, pokora, itp.)
6. Jak zorganizować czas i przestrzeń do przekazania informacji o śmierci?
7. Śmierć nagła/śmierć po okresie choroby terminalnej/śmierć dziecka/śmierć dziecka nienarodzonego - implikacje dla przekazania wiadomości o śmierci
8. Rozmawianie z rodziną o pośmiertnym pobraniu narządów do przeszczepu (dawanie-branie)
9. Fazy żałoby (normalne i pożądane reakcje na wiadomość o śmierci; jakich reakcji bliskich pacjenta się obawiam? Czy słusznie?)
10. Patologiczne przeżywanie żałoby

IX. „Memento vita” (Pamiętaj o życiu) – jak towarzyszyć pacjentowi choremu terminalnie i jego rodzinie?

1. Model patogenetyczny vs model salutogenetyczny i jego konsekwencje dla myślenia o śmierci
2. Psychologiczne fazy umierania
3. Uporczywa medycyna a godność i wolność człowieka
4. Potrzeby człowieka umierającego

X. „Fortes fortuna adiuvat” (Śmiałym szczęście sprzyja) Autoprezentacja – jak prezentować, jak stworzyć dobrą prezentację:

1. Zasady wystąpień publicznych/prezentacji (prezentowanie danych)
2. Sposoby przekazywania wiedzy/ informacji (kontakt z audytorium)
3. Przygotowanie do prezentacji/ wystąpienia (check listy, stres, wet run)

XI. „Per aspera ad astra” (Przez trudy do gwiazd) Coaching kariery lekarza

1. Mój indywidualny cel
2. Planowanie ścieżki kariery
3. Harmonijny rozwój zawodowy.

XII. „Gemma gemmarum” (Klejnot nad klejnotami) Efektywność lekarza

1. Przezwyciężanie/Radzenie wewnętrznego sabotażysty
2. Budowanie własnej wartości,
3. Praca nad przekonaniami, nawykami
4. Wprowadzanie zmiany
5. Odnajdywanie (wewnętrznej) równowagi ja – ja lekarz.
6. Sposoby motywowania się do pracy/ Automotywacja.

Terminy poszczególnych warsztatów zostaną podanej w najbliższym czasie.

Ilość punktów edukacyjnych: 36. Koszt szkolenia: 1920 zł. Wpłaty należy dokonywać na konto Inteligo, nr rachunku: 50 1020 5558 1111 1294 1520 0003 (z dopiskiem nazwy kursu i danymi osobowymi). Istnieje możliwość rozłożenia płatności na raty. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc liczy się kolejność wpłat. Spotkania będą się odbywać w godzinach 9.00 - 12:30.

Zapraszamy!